Organisator gezocht voor jongerenevenement
Stad Turnhout wil actief investeren in haar jongeren. Daarom zetten we een budget opzij voor de organisatie van een jongerengericht evenement op het grondgebied van Turnhout.
Ook zijn we op zoek naar een enthousiaste organisator of meerdere organisatoren die deze uitdaging wil of willen aangaan. Elke Turnhoutse vereniging kan zich kandidaat stellen. Ook commerciële organisaties kunnen een voorstel indienen. Stad Turnhout wil samenwerkingen tussen meerdere verenigingen zoals jeugd- of sportverenigingen zeker aanmoedigen.
Wat willen wij?
Een evenement/activiteit voor jongeren (focus op de leeftijd 12 tot 18 jaar), toegankelijk voor een breed publiek in Turnhout.
Heb jij of hebben jullie een verfrissend, uitdagend idee waar onze jongeren nood aan hebben? Denk ruim: muziek, sport, mode, gaming, workshops,.. Dit kan over meerdere dagen gespreid zijn. Het kan veel kanten uitgaan. Indoor of outdoor!
Voorwaarde: De toegang en/of deelname moet gratis zijn.
Voor meer informatie kan je terecht bij Anil van Gorp via anil.vangorp@turnhout.be.
Wat bieden wij?
- Financiële ondersteuning: we trekken een maximumbudget uit van15.000 euro. Facturen voor artiesten, productie, materialen enz. worden rechtstreeks ingediend bij de jeugddienst.
- Promotionele ondersteuning: Stad Turnhout help bij de promotie via haar officiële communicatiekanalen, in overleg met de dienst communicatie.
- Gebruik fuifzaal Futur/Jeugdcentrum Wollewei/Raadsherenpark aan verlaagd tarief: indien de organisator één van deze locaties wil gebruiken, is dit mogelijk aan een verlaagd tarief. Voor Futur kunnen de dranken worden afgenomen aan het tarief geldend voor categorie 1.
- Gratis logistieke ondersteuning: Stad Turnhout stelt materialen zoals podiumwagen, hekwerk en elektriciteitsvoorzieningen ter beschikking.
- Aanvullende subsidie: het evenement komt in aanmerking voor de subsidieregeling '50% veiligheid op jeugdfuiven'. Meer info: https://www.turnhout.be/subsidiereglement-veiligheid-op-jeugdfuiven.
Wat verwachten wij van de kandidaten?
- Een concreet en inhoudelijk voorstel van het programma en het evenement.
- De organisator voorziet voldoende personeel of vrijwilligers voor het vlotte verloop van het evenement.
- Een gedetailleerde en realistische begroting.
- Alle nodige documenten voor de beoordeling van de kandidatuur worden bij indienen toegevoegd.
- Het volledige programma en de prijslijst voor consumpties worden minstens twee maanden voor het evenement ter goedkeuring voorgelegd aan Stad Turnhout / JEP vzw.
- Bij goedkeuring wordt een overeenkomst op maat opgesteld. De organisator verbindt zich ertoe deze strikt na te leven.
- Instaan voor de promotie en communicatie van het evenement: drukwerk, social media, … in samenspraak met de dienst Communicatie van Stad Turnhout. Stad Turnhout staat mee in voor de promotie via diverse mediakanalen. Op alle drukwerk, reclame op social media, … dient het logo van Stad Turnhout te worden vermeld als medeorganisator.
- De kandidatuur dient ons te bereiken uiterlijk op 31 juli om 23.59 uur via e-mail naar jeugddienst@turnhout.be. JEP vzw en jeugdraad Turnhout staan in voor de evaluatie van de kandidaturen. Op 18 augustus horen de verenigingen of ze al dan niet weerhouden zijn.
Hoe worden de kandidaturen beoordeeld?
- Het concept en de inhoudelijke invulling van het programma. Toon aan hoe dit aansluit op de leefwereld/inspeelt op de noden van jongeren. Voorzie voldoende diversiteit in het aanbod. (20p)
- De bestemming van eventuele winst: voorstellen waarbij (een deel van) de opbrengst ten goede komt aan de Turnhoutse jeugd geniet de voorkeur. (20p)
- Samenwerkingen met andere (Turnhoutse) verenigingen. (20p)
- Het laagdrempelig karakter van het evenement en een democratisch prijzenbeleid. (20p)
- Relevante ervaring of expertise in het organiseren van gelijkaardige evenementen. (20p)
Schrijf je in
- Stel je kandidaat tot en met 31 juli via e-mail naar jeugddienst@turnhout.be.
- Voor meer informatie, contacteer Anil van Gorp via anil.vangorp@turnhout.be.